Diversepost

Tänkte ju skriva lite av varje här.
– Inspiration från ett styrelseprogram som gav andra saker än väntat.
– Ord om en bok med spännande grafiska uttryck som växer fram ur människor som får mig att le.
– Ord om ett annat projekt jag tänkte på och vill ta upp igen, kopplat till barn och bilder.
– Upplockade citat … ja, det kanske kommer, och det går ju snabbt att skriva, jag har börjat samla igen.
– Personligt plock som jag inte har bestämt om det ska in här eller någon annanstans.
– Bilder … ja, hm, jo, det kan nog komma.
– Kanske ord om böcker eller bloggar som inspirerar mig.

Hade ju tänkt att det här skulle bli mer som en växande samling, mer en dokumentation av saker som händer och aktivt görs, men det tar ju tid. Det är så mycket lättare att göra en alternativ facebook-wall och lägga ut lite filmer (hrm, när jag väl lärt mig hur man gör det, tack för tipset, jag ska bara lyckas få det att funka också!). Får se när jag får in rutinen att skriva – det kommer att växa fram.

Tills dess gör jag just det jag sa att jag inte skulle. Kan inte låta bli.
Efter Ping vs Pong-referenser från en mycket mer blogg-aktiv klok och livsinspirerande vänninas ordhörna (min hittills enda läsare?) vill jag spara och förmedla denna fysiskt väl genomförda ping-pong-match. Den var inte vad jag väntade mig, vilket märks en bit in i filmen. Avnjutes förmodligen helst till Mobys ”Lift me up”, om man får hänfalla till ordvitsar. =)

http://www.youtube.com/watch?v=-dcmDscwEcI

”#&////0+´+)?`=)`9 =`(hm, tänkte skriva fula tecken där, men till och med då dök det upp en glad smiley, är man hopplöst optimistisk, eller?) … det går ändå inte att infoga filen här. Klurar vidare.

3 responses to “Diversepost

  1. Underbar pingpong-film – den minner verkligen om svunna tider! *suckar en liten suck och ler*

    Kram på dej!

  2. Äh – glömmer hälften, som vanligt… Skulle säga att jag hoppas att du får tid och ork att skriva ner allt det där du hintade om, det låter spännande alltihop och jag är en nyfiken själ!

  3. Åh, Jenny-sama, du läser och kommenterar lika snabbt som du uppdaterar bloggen. Swisch, bara … Tack för kommentarer och kram!

Kommentera

