Idé

Jaa, det ska jag göra. Idé till det lilla lokala samtidsporträttet i form av en turistbokgrej: att lägga till en liten översättning på japanska. De skulle förstå och fascineras av charmen, jag tror verkligen det. Skulle vara kul att testa att marknadsföra den också. Undrar om jag kan fixa det. Jag vill, jag vill, jag vill …

Behöver:
1) Avtal med författarna, genomgång av innehållet, kvalitetssäkringsrunda (på gång …)
2) Lanseringsplan, dvs veta vad jag vill och vad jag vill satsa i tid under hösten …
3) Översättare till tyska och japanska finns, behöver bara professionell engelska att utgå ifrån.
4) Tid.
5) Plug-in med japansk teckensättning för layout i InDesign.

Hm, kanske ska det gå att ordna. Ska prata med pojkarna i morgon, jag tror att de skulle tycka att det vore kul. Jag tror att jag skulle tycka att det vore kul.


En helt annan sak: den här låten ger mig tempo just nu: Meddle – http://profile.myspace.com/littlebootsmusic.

Kommentera

