Ordvitsar kan man inte motstå

En trevlig ordmänniskas tankar och slutsatser kan läsas på www.smithereensblog.blogspot.com. Mycket handlar om skrivande, och en del om wordplay, just nu fanns till exempel tävlingen ”Can you put the wit in Twitter”, med uppgiften att göra en smart ordvits via webbprogrammet Twitter som bara tillåter max 140 tecken (men den tog just slut – exakt 01.00 just nu – och jag är egentligen lite sen med att göra det här inlägget, men jag kan ju tipsa om bloggen ändå).

Jag kan inte låta bli att tycka att en människa som talar om a person’s need to prove ones ”witeracy” är sympatisk … Jag gillar också initiativ som ”Wordplay Wednesdays” och ”Marketing Mondays”, som ger en hint om vilka dagar det är en bra idé att kolla sidan efter olika sorters matnyttiga material.

Här är mitt bidrag: http://twitter.com/Lindlund/statuses/838165592 – fast ännu roligare är det att gå en bit tillbaka på bloggen och kolla inläggen från en tidigare Twittertävling, som handlade om att skriva en hel mikrostory, på mindre än 140 tecken. Daniel Smith på Smithereensblog samlade alla inläggen i ett antal lättkollade bildspel:

http://smithereensblog.blogspot.com/2008/05/all-331-entries-to-copybloggers-twitlit.html

Kommentera

