Avkopplande hobby

Idag hittade jag Instant origami, www.instant-origami.com, via bloggen Swissmiss som jag hittade via en bildlänk från FFFFFound. Måste bara säga att den hobbyn passar mig.

2 responses to “Avkopplande hobby

  1. ”Orca” är ju helt underbar! Om du vill testa på riktigt så har jag en viss vana av att vika papper. Sitter på vad som troligen är norra Europas största privata samling av origamiböcker.

    Och du, att lista ut hur man viker en japansk pappersask med snäckskalsformat lock från en japansk bok utan översättning, det är en utmaning som heter duga det.

  2. Snowball är nog faktiskt min favorit. Den har jag gjort flest gånger. En bra diktare ska ha en stor papperskorg …

    Utmaning att göra utan översättning? En bild säger mer än tusen ord, heter det ju? =)

    Var publiceras bildbevisen på produktionen, förresten?

Kommentera

