Cirkus i mitt huvud

Just nu är jag på humör för den här musiken:  http://tinyurl.com/6jxnmr

Titta särskilt på videon till Stupid Clown, första videon till vänster i rutan, gjord i ”home video edition”. Jenny Roos sjunger så skönt, och så ser hon ut som att hon funderar över att kyssa Per Hagström hela tiden, men det blir liksom inget, och så konstaterar de att det ”var jätteroligt” i slutet. Musiken får mig att tänka på Miss Li, tv-serien Carnivàle, The Ark och David Bowie och jag liksom vill beskriva den, fast jag har inte orden.  Circus Transmopol … in my head.

Kommentera

