Tänk dig att ha en man i byrån …

Rensade min dator i onsdags innan jag lämnade in den för virusstädning. Har fått in något skräp i webbläsaren; Google pekar till felaktiga, skumma sidor, oavsett vilka ord jag söker på. Hur som helst, när jag städade hittade jag massor med foton och filer som jag hade glömt att jag hade, bland  annat den här.

Det tycks som att det inte var några problem att jobba som skrivande småbarnsmamma eftersom jag visste var jag hade barnen under tiden … Samuel var nyss fyllda 4 år i den här filmen, Elise knappt 1,5. Det här är vad de sysselsatte sig med medan jag satt vid datorn. Idag har jag fixat till det en aning i arbetsrummet och arkivskåpet har blivit alldeles för fullt.

Filmen har inte världens bästa inspelningskvalitet, och det hörs på speakern (mig) att jag är mitt i leken med mina barn. Men ändå – som mamma ler man vid minnet och känner att bara ett par år gör stor skillnad. Idag är de 6 och 3 år gamla, men ändå mycket större.

Mannen i byrån – nejdå, han kan få sitta vid datorn. Men barnen i arkivskåpet – ja, det är ju praktiskt ibland.

7 responses to “Tänk dig att ha en man i byrån …

  1. Haha, eftersom ingen har kommenterat får jag väl lägga till en sak själv, då.

    Inga barn eller djur har kommit till skada under produktionen av den här filmen. Dörren stängdes heller aldrig helt under inspelningen – och lägg märke till storebrors fina omtanke om lillasysters fingrar under de sista sekunderna. =)

  2. Eftersom det är flera som hittat till denna sida tack vare att de sökt på ”en man i byrån” tänkte jag här lämna den information du kanske letar efter …

    En länk till sångtexten:
    http://hem.passagen.se/liolo/texter/etexter/e260.htm

    Ett framträdande med Lill Lindfors:

    En byrå med en man: http://www.telegraf.se

    /Linda

  3. Linda Leinestrand

    – Vad gör ni här?
    – Ehh…bor!

    La faktiskt märke till just undvikandet av fingerkläm;) Gulligt!

    Linda Leinestrand

  4. Haha, hej Linda, kul att se och höra av dig. Fick din hälsning från tidningsredaktionsbesöket häromdagen. Gissar att Slumdog var bra, förresten. =) Keep up your good work!

  5. Underbara små barn! Hoppas du tillåtit dem att vidga sina vyer med åren, att de kommit ut menar jag… Bra tips för övrigt för mig som jobbar med barn.

  6. Haha … ja, hos oss är det tillåtet att komma ut ur garderoben. =) Blir inte du sugen på att ha blogg snart, förresten?

Kommentera

