Så j-vla bra

zzzbambam34

Kom bara på att det är läge att dela med sig av en länk till det bästa jag har läst om hur man lever på kreativitet. Hugh McLeod på Gapingvoid kommer att ge ut sin bok i sommar, ser fram emot det. Boken heter Ignore Everybody (How to be creative) och på AdLibris kan du se när den kommer ut. Tills dess, ta del av tipsen som växt fram på Gapingvoid webbsite.

Där finns också en fin widget att lägga i sin blogg (ska fixa det när jag har min sida med egenbyggt tema). Och i denna widget finns hans senaste illustrationer, därmed fria att ha på sin sida. Jag lånar två av dem eftersom jag inte kan klippa in länken så att slumpvis hämtade bilder visas här.

zzzbambam31

Så är det ju ibland. Men råden är ännu bättre, särskilt nummer 5 och nummer 9. =)

 http://www.gapingvoid.com/Moveable_Type/archives/000932.html
Och missa inte att gå ner en bit på sidan för att läsa – det här är en halv bok, helt gratis. –> Go, go, go!

One response to “Så j-vla bra

  1. Fast jag kanske ska säga att jag inte är helt säker på tips nr 7, fast jag förstår tanken om att brödjobb behövs. Ofta kan jag känna stark inspiration i att göra brödjobben; att göra dem också, så bra som möjligt. Men då hinner jag inte med de helt kreativa ”jobben”. Trivs för bra med det jag redan gör för att lägga tid på osäkra men roliga kort … men nåja, det är väl ett lyxproblem. Gör det du gillar. Hitta nåt sätt att tjäna pengar så du överlever. Om dessa två går att kombinera – why not? Så tänker jag. Några tankar?

Kommentera

