Nyligen infångade favoritskyltar

Innan sovdags ska jag bara kontra ett blogginlägg om konst med ett graffittifoto i, och visa ett par av mina favoritskyltar. Det här är också äkthet på ett sätt som gör det vackert … i mitt tycke. Någon som vill något. Fotograferat på snöigt vit resa mot Värmland förra helgen.

p2220091b1

Det här är skylten som pekar mot skylten.

p2220094b

Och det här är genialt. Jätteägg. Sommar som vinter. Går inte att missa. En av mina favoritskyltar, helt klart.

p2220096

Den här skylten står precis bredvid. Bryter mönstret fullständigt. Vacker, sliten och ganska obegriplig. Vet inte varför jag gillar den, den känns liksom både konkret och surrealistisk på samma gång. (Som min hjärna känner sig, höll jag på att skriva). Fast det konstiga är att den pekar mot äggen.

p2220077b1

Måste skicka med den här bilden också. En vacker ladugård stod precis där jag vände bilen. En tavla av Lars Lerin, tänker jag mig – från någon av hans ljusare perioder. En eftermiddagsresa, som blev ett litet fotoäventyr med mycket snö innanför kragen.

Kommentera

