I need some speed

Det finns mycket att säga om produktivitet och inspiration. Ibland är det viktigaste av allt att inte säga så mycket alls – utan helt enkelt att göra. Jag behöver ha högt tempo just nu (är lite trött och behöver sova), så för att speeda upp mig själv (och kanske dig som läsare, om du finns), så lägger jag ut en länk till en sida jag sparade under fliken ”Inspiration” för ett tag sedan: The Cult of Done Manifesto.

Här nedan är alla råden samlade i form av en poster. Skulle vilja göra en liknande, själv, någon gång. Med mina egna tänkespråk och käpphästar. Kanske blir det ett Trotsig Manifesto, så småningom. Har faktiskt redan börjat skriva på ett – men nu ska jag skriva på andra saker.

3327763912_a9bd0e5dc1

Poster, CC-licensierad, skapad av Joshua Roth Haas.

Förresten, om du någonsin skulle undra … Klicka på rubriken ”Senast sparad inspiration” ovanför länkarna till vänster och du kommer till mitt Delicious-bibliotek; alla länkar jag har kategoriserat under ”gillar” eller ”inspiration”. Ifall du skulle vilja strosa runt och fördriva lite tid … Tipsa gärna tillbaka – jag gillar tips. Eller så sticker du ut och gör något på riktigt i stället. Det gillar jag också. Det är bara att göra.

5 responses to “I need some speed

  1. Äntligen någon som vågar erkänna att mitt KO-skämt faktiskt var lite roligt.

  2. jiihaa! vad bra! mer snalla!
    Har du lite av Trotsig Manifesto pa bloggen?

    yeah, my swedish is crappy, but it’s better to write some than none!

  3. @Shae Thanks for joyful Swedish comments. I’m impressed you could read my text!
    Trotsig Manifesto is yet to come, but I promise you I will get it done. I’ll try to remember to send you an email. =)

  4. Pingback: Jag vill vara författare I | Trotsig Frizon

Kommentera

