Fjärde bilden i fjärde mappen

Klickade runt bland bloggar, blogg till blogg, för att få igång tankarna och orka skriva (jobb, inte blogg). Hittade en kommentar från Rana i en blogg jag läser, och kände igen namnet från Jennys blogg, så jag hamnade där för en behaglig lässtund. Blev rörd av historien med storasyster som sprang efter sin lillebror. Blev inspirerad av ett bildinlägg som innehöll en utmaning. Det stod att utmaningen skickas vidare till alla som vill ha den, och just idag kände jag för den. Det här är första gången jag svarar på en utmaning, den lät ganska lagom svår (började på musikutmaningen vid årsskiftet, men det blogginlägget är inte färdigskrivet än, eller någonsin, kanske).

Utmaning:
”Visa den fjärde bilden från den fjärde mappen på din dator.”

139-3998_img

Åååh, det var ju mitt gamla kontor. Mitt mysiga lilla kontor, där jag satt med min skrivande verksamhet fram tills andra barnet skulle födas och det var dags för barnledighet. Visst är det fint? Låga trähus från – (minns inte just nu, 1700-tal?) med trägolv och bjälkar som syns invändigt. Lågt i tak (men jag är lagom kort, så för mig var det rymligt).

Konstnärskänsla – Gabriellas tavlor stod framme i rummet intill mitt, och Magdalenas kalligrafipenslar och pennor. Jag hade ett litet rum, med bara ett bord, en bokhylla med ordböcker, min dator och en leksakslåda, eftersom sonen kunde leka på golvet medan jag skrev färdigt det sista innan jag gick hem för dagen. Han gick på dagis vägg i vägg, och jag kunde se honom leka på Klockbergets gröna innergård när jag hade kaffepaus i vårt lilla kök. Kanske ser du vår skylt ovanför dörren? Ord Bild Form, står det. Det var jag som stod för ord. Bilden tog jag en solskensmorgon under det sista året på plats, sedan dess har jag varit bärbar.

Jag gillar att ha kontoret i min väska. Jag gillar att vara copyn som kan komma. Men ibland saknar jag lugnet, lukten och känslan av ostörd tid, som fanns i det där innersta rummet som hyst skapande själar ett ett par hundra år (jo, jag är säker på att det är just skapande själar som har funnits där, och finns kvar i hög grad (Gabriella med familj bor ovanpå).). Det var ett rum med egen tid. Ett minne som jag gillar att bära med mig.

Någon annan som vill bli utmanad? Fjärde bilden i fjärde mappen – har du ingen blogg kan du ju testa att publicera den i kommentarsfältet här nedan eller länka.

2 responses to “Fjärde bilden i fjärde mappen

  1. Bilden är jättefin, ser väldigt mysigt ut! Glad Påsk och kram från Ann

  2. @Ann, kul att se dig! Glad påsk själv – och hur ser fjärde bilden i fjärde mappen på DIN dator ut? Du är härmed utmanad, om du kikar tillbaka för att se svaret på din kommentar. 😉

Kommentera

