Ögon i mörkret

”Ögon i mörkret. Det är snälla ögon. Precis som i drömmen.”

snalla ogon

Det är ett väldigt ljust mörker … Teckningen är ett bokmärke jag fick av min dotter. Det är hennes dröm – jag skulle vilja se hur den ser ut inifrån hennes huvud. Så roligt att det är snälla ögon.

Hon tyckte att jag skulle ha bilden i boken jag läser vid sängen. Ganska ofta har det hänt att jag har öppnat boken för att läsa, sedan slutat läsa och börjat le i stället. Det tar inte lång tid innan jag  halvligger på sängkanten med ett anteckningsblock och skriver ner tankar till små historier, om jag nu inte var så trött att jag bara knöt mig direkt i kudden redan vid första anblicken av sovrummet. Hur som helst, det är generöst att dela med sig av sina drömmar.

Kommentera

