Jag är inte där än

Jag är inte ens halvvägs där.
Har knappt tagit ett yttepyttelitet steg, men än sedan då?
Jag har ett mål. Jag har ett liv. Det får ta tid.

Bousure_3107100058_975de7c100_b

Bild av Bousure, Creative Commons-licensierad på Flickr. För mig betyder den att jag har lite reparationer att göra innan jag kan gå uppåt.  Men att jag ändå kan se allt i ett spännande ljus och vara nyfiken. Det finns något vackert i allt som inte är färdigt.

One response to “Jag är inte där än

  1. Translation, for the photographer (and other non-Swedish-speaking visitors who happen to pass by):

    I’m not there, yet.
    I’m not even half the way there.
    Barely took an eenie-meenie tiny step, so what?
    I’ve got a mission. I’ve got a life. It may take its time.

    Picture by Bousoure, licensed by Creative Commons at Flickr. To me, this picture implies that some repairment needs to be done, before I can walk up the stairs. Still, I can see the enchanting light of the moment, feel my own curiosity. There is beauty in the unfinished …

Kommentera

