Nedräkning – 2009

Dags att summera, räkna ner, räkna in 2010. Gjorde just en sammanfattning av året på Twitter – med max 140 tecken. Precis så lång sammanfattning som jag orkar med – annars blir jag för analyserande och fundersam.

Det här var ett typiskt tålamod: ta-ett-steg-i-taget-år (mitt första, tror jag).
Saktat ned, lärt mer om acceptans, men ivrigt målmedveten. #mitt2009

Just nu känns det så. Att målen blivit tydligare. Att jag lärt mig mycket om mig själv. Att det känns okej att vara över 35 (två och en halv månad), ha hittat sina första gråa hår (förra årets nyårsafton) och att tro sig om att sakta bli klokare. Tidigare har mina nyårstankar handlat om att starta fler projekt, genomföra saker, välja och välja bort saker, avsluta saker, driva fler bollar i mål, tempo, tempo, tempo. I år handlar det mest om att fortsätta lunken framåt. Hitta rytmen, behålla trivseln, hinna leva. Liksom låta vardagslunken driva bollarna framåt – det viktiga är inte exakt vilka som går i mål och i vilken tid, men att jag har tagit ut riktningen och fortsätter med det jag gillar att göra. Familj, företag, skrivande, vänner – allt får plats.

En kombination av hemma + nya intryck, lugn + kreativitet kommer att kännas fortsatt viktigt för mig. Jag ska ge tid för det. Låta flödet komma och gå. 2010, jag är redo.

Kommentera

