Sådant självförtroende vill jag ha

Dottern spelar musik i sitt rum och dansar vilt, med plötsliga pauser av stillastående, sedan vilt och lyckligt igen. Jag vet att hon gillar den här låten, Wonderful life, med Hurts, som hon tidigare har bett att få se om och om igen flera gånger.

När jag går förbi kan jag inte låta bli att fråga:
– Dansar du som flickan i videon nu?
Hon tittar på mig, med en min av att jag inte fattar någonting.
– Nä, mamma. Jag dansar bra.

Det betydde inte att hon tyckte att flickan i videon dansade dåligt, det betydde att hon hade hittat en ny stil som hon testade med all inlevelse själv, oavsett vem som gjort något innan eller vem som skulle göra något efter.

Do your thang! Do it well. Doesn’t matter if you’re inspired by someone else … Just do it your way.

Kommentera

