Getting going

”Det går fort. Och det är lätt.”

Citat från Tomas Dahlin, idag inte bara inspirationsföreläsare utan också motivationsföreläsare, som bland annat står bakom bloggen Handbok för världsförändring. Vitsen är att inte tänka på hur stort och komplicerat något kan vara, utan att bara göra.

Jag tar inte skrivledigt, som jag pratade om i ett inlägg här nyligen. Jag fortsätter skriva parallellt med skrivandet i jobbet. Jag tar kanske några dagar helt semesterledigt i stället, under barnens påsklov, för att ladda batterier och göra något annat än skrivande. För nu rullar det av manusidéer i mitt huvud, nu har jag skrivanteckningar överallt – i anteckningsböcker, på lösa papper, inuti pärmarna (med blyerts) på pocketböcker jag håller på och läser, bara för att idéerna måste ut.

Så jag släpper fram idéerna. Skriver vidare i livet. Allting samtidigt.

Vad beträffar den här bloggen, så har jag ändrat kategorier för gjorda och framtida inlägg. Den blir lite begripligare för mig själv då, och jag känner vad den handlar om. Bara de nya kategorinamnen ger mig lust att göra ytterligare inlägg om flera olika saker, men … Jag tar det allt eftersom det kommer. Bloggandet ligger i sista hand i min skrivkö, jag gissar att mycket annat kommer att droppa ut före dess.

Jag gör en grej i taget. Som går fort. Och är lätt. Och rolig!

Bjuder förresten på en egen dikt, ur en (möjligen) kommande diktbok:

Om att göra upp planer 

Vet du vad
vet du hur
vet du varför?
Då är du fanimej inte på väg.

Men vet du inget annat
än att du måste gå
då går du.

LÅ, 2009

One response to “Getting going

  1. När man blir citerad av en känd skribent (för om man skriver Bamsemanus måste man väl klassas som känd?), är man liksom… lite bra då? 😉

    Tack för länken!

Kommentera

