Stay forever pure som en körsbärsblomma

Jenny skriver om Hanami i Hamburg (ser fram emot fler bilder när hanami har börjat på riktigt (Hanami är japanskans ord för körsbärsblomning; hana betyder blomma, mi är en förkortning av ”titta”)). Det här är min hanami i år.

Bilder: Lisa Rinnevuo, från blogginlägget Lazy Sunday morning, publicerade med hennes tillstånd.

Allt började med att jag skulle på möte på Söder i Stockholm för någon vecka sedan. Nämnda Jenny hade rekommenderat mig att ta kameran med mig – det finns mycket fint att fotografera på Söder. Jag råkade få syn på en affisch jag gillade, och tog en bild av den. Tack vare det hade jag namnet på konstnärinnan när jag kom hem och kunde söka på internet.

Här är bilden jag tog:

Har inte sett utställningen, bara bilderna från galleriet och bloggen, men det här är bilder som inspirerar mig. Och med texter i skön, snirklig stil. Texter inspirerar ju mig än mer … Jag vill också ha en sådan här miljö, att skapa i – där någon har skapat sådana här saker:

Copyright, publicerade med tillstånd från Lisa Rinnevuo.

Den senaste utställningen har Japaninspirerat tema, och jag fick också lov att visa ett par av tavlorna.

Kumiko:

Be proud
light your fire
share it
keep it burning
stay forever pure

Och här ser jag inte allt vad det står, mer än

”… just like that, keep it real … perfect the way you are …”

Människor, bokstäver, liv. Jag är alldeles förtjust! Tack, Lisa!

One response to “Stay forever pure som en körsbärsblomma

  1. Hanami i Hamburg är helgen om två veckor – nåt officiellt jippo… Blir spännande. Blumen-spotting på tyska…! 🙂

    Vilka underbara bilder. Jag blir också alldeles tagen av bild/text/färg/form-mixen. Såna saker som jag själv försökt experimentera med, men upptäcker att jag inte riktigt kan få till som jag vill. Och vad är det för kul när man inte blir nöjd…

    Men nu blir jag förstås inspirerad igen… 🙂

    (Och på Söder måste man alltid ha kamera med sig…!)

Kommentera

