Från Rinnevuo till Mindemo

Jag har ju tidigare skrivit om och länkat till härliga Lisa Rinnevuo och hennes konst, där människor blandas med färg och texter så att man blir glad och vill ta ännu mer vara på livet. Här är ett av hennes sommarinlägg, där hon visar några bilder av när hennes dotter varit med i ateljen. Om jag vore konstnär och mamma skulle jag vilja ha det just så där. Ibland i alla fall.

Att varva semester med jobb hela sommaren har gjort mig ganska sliten och jag drömmer om ett betydligt mer bohemiskt liv.  Skrivande, en egen vassbeklädd klippig öde udde mitt i Vänern, eller kanske bara lite mer tid för reflektion.

Därför blev jag så glad när jag hittade Linnea Mindemos utställning på Galleri Gagfi.
Köpte genast en akvarell av den här söta drummeln som står och tänker, den sitter nu på väggen i min skrivhörna. Den ska ramas in, javisst. Men just nu får den sitta på min vägg och bara vara.

Den är jag just nu, eller i alla fall det jag jag vill vara. Jag såg den senare i fler varianter – vinkande och dansande … Den här lyckas med att se introvert och nyfiken ut på samma gång.

Obs att fotona bara är tagna med mobilkamera inomhus, bilden ska ses i verklighet för att göras rättvisa. Ville bara tipsa om Linnea Mindemo och hennes konst, håll utkik!

2 responses to “Från Rinnevuo till Mindemo

  1. Åh… ”drummel”! Ett sånt favoritord! Jag ska ingå en pakt med mig själv, att ordet drummel ska ingå i MINST en av mina inlämnade kurstexter under året som kommer!

    Och jag tycker också att det är en fin drummel – perfekt för en skrivhörna! (Hm – undrar vad jag ska göra åt min, för att göra den kreativ och bejakande… Städa den,kanske? 😉 )

  2. Vet inte om konstnären sa att hon kallade den för drummel, eller om jag själv råkade döpa den till det medan jag gick hem från galleriet. Jag är bara säker på att den ÄR en drummel. En ganska nöjd drummel.
    Och egentligen tror jag tricket för att göra en skrivhörna till en skrivhörna är att skriva … Fast det gör jag inte alls just nu. Men det kommer, har jag bestämt. Städa och kasta grejor är iofs också bra, men det gör jag inte heller.

Kommentera

