Människor som avundas fåglarna deras vingar

Jag fann den här grafiska affischen som finns till försäljning på bloggen/byrån/inspirationsplatsen It’s Nice That. Texten fick mig att se på fåglar och människor på ett annat sätt. Blir glad av sådana tankeväckare!

Läs hela texten:

Fritt översatt, citerat ur texten:

”Ibland tror jag att människorna avundas oss våra vingar /…/ Jag har sett på hur de ser på mig när jag flyger, med längtan i sina ögon. /…/ Men jag avundas dem inte deras smarta händer, fast ibland, när jag ser en mor plocka upp sitt barn och hålla det nära sig i sina armar, så önskar jag att jag också kunde göra det.”

För att få upp en stor bild, klicka på bilden eller här, så kommer du till platsen där den är originalpublicerad.

Kommentera

