Zen habits levnadsguide

Jag gillar ju att samla manifest. Här är mitt senaste tillskott i samlingen, läses i original på webbsidan Zen Habits här. Kan förstås inte påstå att jag lever efter det, men det finns en tänkvärd tanke på att sakta ner och uppskatta nuet, som jag i alla fall till viss del tar vara på.

Life can be ridiculously complicated, if you let it.
I suggest we simplify.

… skriver Leo Babauta. Så här lyder hans råd för förenkling:

the brief guide

less TV, more reading
less shopping, more outdoors
less clutter, more space
less rush, more slowness
less consuming, more creating
less junk, more real food
less busywork, more impact
less driving, more walking
less noise, more solitude
less focus on the future, more on the present
less work, more play
less worry, more smiles
breathe.

Vackert och sant, många länkar till bra artiklar i texten också (bara lite synd att det här wordpresstemat gör länkarna i rött, för det ger inte alls samma avslappnande effekt som när de står i ljusblått, vilket de gör i original).
Och nu ska jag ta lite fredagskvällslek, less work, more play …

Kommentera

