Drömmande baby

En blogg jag gillar mycket är Inspire me now av Szymon Blaszczyk. Det är en Tumblr-ström – en bildlogg där man både själv kan lägga in och dela bilder med andra. Jag började lite smått på en Tumblr för länge sedan, tänkte mig att göra och dela varje-dag-bilder men det rann ut i sanden. Det skulle vara små roande iakttagelser varje dag – men … nepp, det hade inte jag tid med.

Man får ha bilderna i huvudet i stunden i stället. Alla bilder låter sig inte fångas. Och alla bilder behöver inte visas.

Någon som däremot har gjort verklighet av sina bilder i huvudet är Adele som skapat bloggen Mila’s Daydreams. Jag hittade dit via Inspire me now, alldeles nyss, och kunde inte låta bli att le. Adele arrangerar bilder av drömmar, med sin baby, medan hon sover …

Jag både jublar och förfasas, men mycket milt, så klart. Det här skulle jag aldrig ha vågat göra, åtminstone inte med mitt förstfödda barn. När han eller hon väl har somnat, och man är ganska trött och sliten, så tassade man ju ganska mycket på tå för att inte riskera att väcka, för att själv få pusta ut … Att som ett alternativ till det dra igång ett fantastiskt, kreativt konstprojekt … Det är ju jätteroligt!

Många fler bilder på Adeles blogg, till exempel den här som heter Bookworm. Gå dit och kolla!

Kommentera

