Jag är ett u-land

Ett u-land betyder ett utvecklingsland. Ett land som fortfarande utvecklas. Fredrik Hären pekar på riskerna med att vi andra länder undermedvetet känner oss färdigutvecklade. Att se det som att man bor i ett i-land, ett industrialiserat land, vad säger det?

Vem vill vara färdigutvecklad, oinspirerad, klar? Och hur modernt är förresten ett land som är stolt över att vara industrialiserat?

Här är en snygg presentation av ett manifest som får oss att tänka tvärtom. Jag gillar manifest, jag gillar att tänka tvärtom och jag gillar snygga presentationer. Jag gillar Fredrik, kreativitet och innovationer som förverkligas. Klart att jag gillar The Developing World Manifesto:

Jag kommer aldrig att jobba för att bevara saker som de är, förändring är positivt – för mig och hela världen. Konstaterar glatt att jag är ett u-land. Jag vill fortsätta utvecklas!

Om ni inte har märkt det, förresten, så samlar jag på positiva manifest. Jag blir glad av dem. Någon som har fler tips på positiva manifest?

Kommentera

