En citerad nyårshälsning

Vill också citera och länka till en helskön nyårsuppmaning som en av mina favoritförfattare Neil Gaiman skriver. För att inte störa upphovsrätten citerar jag inte hela, även om den är kort, så gå dit och läs resten.

May your coming year be filled with magic and dreams and good madness. I hope you …

… ja, läs resten själv om vad du ska göra och vem du ska kyssa etc etc direkt i inlägget, och så kommer avslutningen, som jag tycker är den allra, allra bästa uppmaningen och ett utmärkt manifest för varje nytt och kommande år:

And I hope, somewhere in the next year, you surprise yourself.

Jag hittade tipset om citatet i kommentarsfältet till Jennys blogg, och även Jenny skriver klokt om att lägga in schemalagd tid, bland annat för att ströva – det vill jag också göra. Tid jag strävar med att nå mina skrivande mål är visserligen ett slags egentid, men det är egen arbetstid. Vid sidan av strävande ska jag söka strövande.

… i min tanke om strävsamhet ingår att ge mig själv små scheman med vanor och lockande rutiner – och varje gång jag bryter dem (för det vet jag ju att jag kommer att göra), strävsamt lägga in några nya, så att jag kommer ihåg att prioritera mig själv. Det är på det sättet jag ska förvåna mig … eller kanske på något annat, vi får se!

One response to “En citerad nyårshälsning

  1. Mmm – jag gillade den också! Låt 2011 bli ett år då vi låter oss överraska och överraskas – av magi och god galenskap!

Kommentera

