Arbetsplats, pärmar med lappar och art journal

Årets pappersutstädning är klar. Eller rättare sagt fjolårets … Har nu gjort gott om plats för färdigskrivna, halvskrivna och oskrivna manus i lådor och mappar, utöver den viktigaste pärmen där den delvis skrivna boken står. Boken är nu:

1) skriven från början till slut en gång
2) genomläst och uppstrukturerad av mig
3) genomgången efter första genomläsning från början och till ca 45 %
4) strukturerad i kapitel/scener med storyline
5) genomgången efter andra genomläsning från början och till ca 20 %

Jag stryker en hel del och arbetar fram helt nya avsnitt som behövs. Andra omarbetningen känns roligast. Men exakt just nu märker jag att jag drar ut på tiden och försöker undvika att skriva, så jag måste skärpa – skärpa – skärpa mig! Skriver uppdragsjobb och fuskar bort min skrivtid just nu.

Kanske är det därför det är så roligt att pyssla med sortering och städning. Här kommer bilder av mitt trick för att göra pärmar roligare i hyllorna: sätt lappar med bilder på dem, i stället för text.  Bilderna symboliserar innehållet, de strukturerade punkterna är till exempel årets ekonomi.

Råkade också göra två improviserade uppslag i en gammal anteckningsbok när jag pysslade. Det här får vara min art journal för 2011. Klipp och klistra!

Ni ser att vildingarna kommer tillbaka. Jag tror att det är en bra sak!

2 responses to “Arbetsplats, pärmar med lappar och art journal

  1. Boken – är det din fantasybok som du ”aldrig skriver” (som min låt Whereby the Spheres meet påminde dig om) eller något annat?

    Lite concept art kanske?
    http://www.behance.net/gallery/Dusk-Dwellers-of-Dawnland-environment-concept-art/780039

    Snyggt uppstrukturerat i pärmarna!
    /daniel

  2. Yes, visst är det den. Hörde att Tolkien höll på 14 år med LOTR. Känns som att jag siktar på att slå det rekordet, jag är mer än halvvägs … 😀

Kommentera

