Real artists ship

”Real artists ship” är ett Steve Jobs-citat, enligt Seth Godin i boken Linchpin.

Det ligger en viktig poäng i det, om det ska bli konst, så måste det någon gång bli färdigt, någon gång nå ut till någon. Det jag gör får gärna bli konst, det känner jag. Jag vill bli färdig med saker. Här är ett eget write-and-ship-manifest, ur min art journal, för att hålla mig i gång i skrivandet.

Will I ever?

4 responses to “Real artists ship

  1. Amen. Och det är klart du gör – du om någon!

  2. Nope not me. Jag lämnar det mesta på idéstadiet och resten i en liten hög i skrivbordslådan. Eller, inte bara i skrivbordslådan, jag har till och med skaffat en snygg, tygröd ikea-box där jag lagrar saker jag inte vill inse att jag vill vara klar med. Hmm.

  3. Nåja. Det är nog bara en separationsförberedande process – rätt som det är får du ett ryck, printar ut och skickar in till det jublande förlaget!

  4. Hahaha, separationsförberedande process … Den var underbar! Den formuleringen ska jag behålla, det är det som är problemet med min … konst! Road över tanken, den var så bra.

Kommentera

