Tänker mingla mer digitalt

I morgon skulle jag egentligen ha gått på Vinterminglet SSMX i Stockholm. Men en bihåleinflammation satte stopp för det.

Jag tänker använda den tiden till personliga kontakter i alla fall – till att se mer av människor och vad de sagt eller skrivit, och försöka att i högre grad ge en digital kommentar för att visa min närvaro aktivt. Gå över den där linjen av lathet och nå ett steg längre: försöka se människor och inte bara välformulerade tankar i text eller bild  (fast jag gillar välformulerade tankar i text och bild väldigt mycket). Aktiv närvaro skapar magi. Internet är närvaro, både aktiv och passiv.

(bild: del ur min klipp-och-klistra-art journal, som är en skrivbok i fysisk form, men som ibland hamnar i urklipp på www.trotsigbildzon.tumblr.com)

Kommentera

