Skrivarhörnan

Och här kommer nu några bilder från mitt lilla rum. Jag jobbar igenom mitt manus för tredje gången på eget bevåg. Skriver scener som tidigare har blivit dåliga eller hoppats över. Har gjort ett bra synopsis efter tips och instruktioner från författarcoach Ann Ljungberg, och allt går sakta framåt.

Verket ska bli en ungdomsroman och sista fotot i raden är en liten bit av min personliga inspirationstavla. Det är lättare att verkligen sitta ner och skriva i en lagom bohem-mysig miljö och där jag har fullt fokus bara på att få ned orden.

Mer säger jag inte om vad det handlar om, de som känner mig väl har hört lite av historien, men resten får växa fram. Jag lovar att stolt berätta när allt är klart för allmän beskådan. Ett par manus till är under bearbetning, just för tillfället ska jag säga att skrivlusten HAR vaknat. Men nu är det fredagsledigt!

One response to “Skrivarhörnan

  1. Hej, Ann – om du läser det här så vill jag bara säga att jag skriver som attan just nu. Tror att jag vill anlita dig för genomläsning av det hittills skrivna fram till vändpunkt och en liten bit därefter. Jag hör av mig om det när jag kommit en bit till.

    Och är det någon som har tips om bra platser för diskussion av ”vändpunkt” som del i story-dramaturgi, så är jag idel öra. Funderar på att starta en blogg där jag skriver vad jag uppfattar som vändpunkt och konfliktförlösning i några favoritromaner och se om jag får någon respons. Du som läser – några tips?

Kommentera

