Bra citat för mig att tänka på när det gäller skrivande

”Stressa inte fram en bok. Låt den komma ut när den är klar. Idéer är ju så väldigt mycket som barn.

För tidigt födda idéer har svaga chanser att överleva. Krysta inte ur dig dem förrän de är redo att komma ut.”

Klokt sagt av Fredrik Härén på Boktipset där han författarbloggar med anledning av sin skönlitterära debut – De icke-synliga – som jag absolut kan rekommendera.

Boken, som jag hade förmånen att få kika i på ett tidigt stadium, är på många sätt inte alls vad man väntar sig. Den gör mig glad, rymmer det mesta från action till vardagsfilosofi. Historien väcker nya tankar kring vad vi ser omkring oss – trots att det inte alls är det vi ser som den handlar om. Läs!

Och citattanken ovan, den tar jag till mig. Jag stressar inte, jag skriver i min takt och det blir vad det blir. Jag är en sådan som vill bevisa att det går att mogna lugnt, att blomma sent, att föda när man är redo och att leva liv.

2 responses to “Bra citat för mig att tänka på när det gäller skrivande

  1. PS
    Vi är alltid ”on the road” o där ska vi stanna…o fortsätta vara!!!
    DS

  2. Gunilla, jag behöll den här kommentaren, för jag blir glad av den … Klart vi är ‘on the road’ och det är en skön känsla.

Kommentera

