Bokhyllans oanade budskap

Klickade vidare från Jennys blogglista (det är en sådan där snygg lista med inläggens rubriker på, så man kan inte låta bli att klicka vidare) och hittade ett inlägg med iakttagelsen att böcker tillsammans i bokhyllan kan bilda nya meningar. Leken heter Tre boktitlar – en mening.

Jag gick ut och kikade vad hyllorna i vårt hus ville säga mig. Här är vad jag fann:

Ja, det är inte lätt att förändra världen. Det varar inte så länge … ”Min far hade en dröm och världen skälvde en dag”, sade ett hörn av en hylla.

Det här tycker jag låter som att någon är arg. ”Blindheten – kalla det vad fan du vill, Smärtbäraren!” Kan det bero på att jag just nu känner mig lite trött och utarbetad? Måste min bokhylla hålla på att anklaga mig för martyrskap?

Något lite bättre blev det i den här hyllan:

”Berömda män som varit i Sunne 1984: Fantomerna!”

Det var roligt. Det visste jag inte. Synd att jag inte var där och såg dem. Jag bodde ju bara fyra mil därifrån på den tiden.

(En fantom av Frode Inge Helland, CC via Wikimedia)

2 responses to “Bokhyllans oanade budskap

  1. Hej, va’ skoj att du också nappade på det här! ”Min far hade en dröm och världen skälvde en dag” är ju helt suverän 🙂

    Jag kände inte till din blogg sedan tidigare, så det var ett jättetrevligt sätt att hitta hit..! Jag bläddrade lite i din Flickr och gillar många av dina foton, fina och annorlunda.

  2. Tack, roligt att höra, välkommen! =) Jag hittade till din fina blogg precis häromdagen, kommer garanterat tillbaka!

Kommentera

