Inspirationsbad

Idag ville jag testa att göra något som jag inbillar mig att författare kan göra. På lunchen, när jag hade ätit färdigt, så tappade jag upp vatten i badkaret och lade in en badbomb med brusande grapefrukt-/limedoftande skum. Och hoppade i.

Så lossar man skrivkramper, enligt den lat-drömmande delen av min hjärna (ja, jag tror att den sitter någonstans lite nedanför högerörat, snett bakom, så att den kan viska förrädiskt i mitt öra: ”du behööööver slappppa” …. ”du behööööver choklaaaaad”). Alltså bestämde jag mig för att testa – detta delvis också för att jag fick badskum i födelsedagspresent igår.

Det var väldigt skönt i vattnet. Avslappnande. Dofterna skulle verka uppiggande och … tja … det kan man väl inte säga att de gjorde. Jag blev skönt mjukmosig i huvudet och ren om kroppen. Men inte särskilt produktiv. Har inte gjort något riktigt bra på hela eftermiddagen sedan, bara ätit och stirrat på datorn. Av bad blir man sömnig och hungrig. Övriga heurekan uteblev, den här gången. Men kanske berodde det på förkylningen?

2 responses to “Inspirationsbad

  1. Haha – härlig utvärdering, men bad låter grymt skönt ändå – inspirerande eller ej. Det vad du värd!

Kommentera

