Skiss

Inspirerad av Jenny (som vanligt) skrev jag ut och gjorde en manuell skiss på ett förritat A6-blad från The Scribble Project. Bladet heter Name-Shame-Game och ser ut så här från början:

När jag har klottrat lite på det ser det ut så här:

Jag tror att det är nyttigt att leka ibland. Skapa utan mål. Dessutom fick dottern ritlust, så hon satte sig bredvid mig och fyllde i ett blad hon också (men jag har inte bett henne om tillåtelse att visa det, så det kommer inte ut här). Hon är extremt kreativ och produktiv med papper, färgpennor och sax. Under ett par fritidstimmar känns det som att hon skapar mer än vad jag gör på en hel arbetsdag.

När vi satt där och jag för en gångs skull tog mig fri skapandetid kändes det lite symboliskt att dottern bad mig att hon skulle få fylla i min ruta för ”free time”, som är längst ned till höger på bilden. Eftersom jag ville ge mig själv utrymme i det fallet sa jag att hon inte fick fylla i hela, men att hon gärna fick rita eller skriva en sak. Så då gjorde hon blomman. Blomman livar upp, och den återkommer på boken som jag gjorde utanför ”the box” vid min free-time-rutan. Jag gillar blomman, den behövs! ♥

Kommentera

