Hur kan det du gör någonsin bli lika bra som det är i dina ambitioner?

Note to self: se det här varje dag. Egentligen. Det skulle behövas.

Ira Glass on Storytelling from David Shiyang Liu on Vimeo.

Jag har länkat till Ira Glass intervjufilmer om storytelling tidigare, och citatet finns  med där, men jag gillar hur den här filmen är gjord, med en metod som kallas ”kinetisk typografi”. Han talar lite fort – men vill man kan man ju pausa när man vill. Jag pausar gärna just vid 1,07 och lyssnar några sekunder framåt;

”The most important – possible – thing you can do is do a lot of work …// … Put yourself on a deadline so that every week or every month you know you’re going to finish one story.”

Yep, alltså finish, göra klart. Göra, göra klart, njuta medan jag skapar, njuta medan jag skriver och svettas, bli bättre. Vill. Inte stanna, tveka. Göra klart och njuta. Och så, en dag, kanske det blir i närheten av så som jag vill ha det.

2 responses to “Hur kan det du gör någonsin bli lika bra som det är i dina ambitioner?

  1. Hejsan!
    Stötte på din sida eftersom du skriver som jag…
    Jag är bok och filmmanusförfattare och samlar på mig alla tips jag kan.
    Lägger din sida som länk på min blogg http://novellbloggen-razaha.blogspot.com/
    så jag inte missar något av det du skriver.
    Ha det gott och trevlig helg

Kommentera

