Beskriv dig själv med fyra ord

Den här vandrar runt på Facebook för andra rundan just nu och jag tycker den är lite rolig. De första fyra orden du ser beskriver dig.

Den första gången jag såg den satt jag trött och bihåleinflammerad vid datorn och nattsuddade, klickade förbi Facebook och började läsa. Jag fick: peaceful, loyal, lethargic (det fick jag slå upp vad det betydde; det är att vara sömnsjuk, dval-lik, försoffad, haha) och sedan hej!

Jag bestämde mig för att ord på svenska borde gälla likaväl som ord på engelska, och log lite åt resultatet. Ja, jag är ju ganska fridsam och lojal … Letargic stämde ju ganska väl just då, men det var väl inget ord man ville ropa ut, direkt. Sedan glömde jag bort bilden.

Den andra gången jag såg bilden,  så letade jag ord igen. Det var dagtid, med arbetshjärnan inkopplad. Jag kom inte ihåg var jag hade sett de ord jag hittade förra gången (jo, litelite misstänkte jag att jag mindes var jag hade sett det allra första ordet jag såg då, så jag försökte undvika att läsa just där, men det kändes som om jag började om helt på nytt, för jag kom inte ihåg mitt första resultat).

Nu fick jag: talented, critical, eloquent, thoughtful.

Haha, talangfull och välformulerad – ja, det kan man ju gilla att få vara. Och jag läste den förstås klart mer mer kritiskt och tankfullt andra gången. Men jag antar att grejen är att alla ord enkelt kan passa in på vem som än läser, och att man kanske i någon mån lägger bättre märke till de ord man gillar. Hur som helst, den var ganska rolig ändå. Någon som vet något om ursprunget?

Skriv gärna in vilka ord du hittar i en kommentar. Om du vill.

5 responses to “Beskriv dig själv med fyra ord

  1. Hm, hittade följande ord: Peace, Help, Depend, Rage… Jag kanske borde söka hjälp…

  2. Genuin, kind, outgoing, dramatic!
    Hehe, stämmer nog ganska bra 🙂

  3. Roligt, ser ju tydligt att man hamnar med ögonen på helt olika ställen i den där figuren i alla fall. Och så kul att få en glimt av två besökare … Med egna SKRIVANDE bloggar, såg jag, glad och nyfiken. Vi ses! 🙂

  4. Haha, vad sägs om: dramatic, honest, restless och happy… Tja, stämmer väl på lite av varje, kanske…? 😀

  5. Kan ju vara smartare att länka till min egen sida och inte till gravatar, men ändå… (Har ny dator – allt man är van vid måste läggas in på nytt…!)

Kommentera

