Lucka 7. En bild på mig när jag ser ut som jag alltid skulle vilja se ut.

Jo, man får göra så. Välja bara en random lucka ur en bra webbadventskalender och svara på den frågan. Bara för att man har tid att blogga lite grann, och inspireras av inspirerande människor som gör det mer regelbundet.

Så här kommer en sådan, en bild av mig när jag ser ut som jag alltid skulle vilja se ut. Som utmaningen lyder i lucka 7 i Queen of Kammebornias kalender.

Lindagar

Svaret är alltså: i rörelse. I nyfiken, framåtriktad rörelse – så vill jag alltid se ut. För då trivs jag.

Jag är i rörelse, just nu, igen, eftersom mitt tremånaders jobbuppdrag bara har en vecka kvar till sitt slut. Jag vet bara inte riktigt vart, under de närmaste veckorna, eftersom firmans uppdrag har vilat lite under mina båda senaste heltidsuppdrag. Visst har jag lite att fixa med – några uppdrag kvar – men var är mina mål? En vilsam jul med familjen, ett sätt att hitta vägar att vara i rörelse med mitt eget skrivande, någonstans där ligger kärnan, tror jag.

Hitta öppningar, hitta nya vägar, disciplinerat och roat gå när jag vill gå. Här är jag just nu!

Och det ska nämnas: kalendern kommer ursprungligen från Emily Dahl, vars sida jag just har upptäckt genom QoK.

One response to “Lucka 7. En bild på mig när jag ser ut som jag alltid skulle vilja se ut.

  1. Fina härliga Linda! Stor varm kram!

Kommentera

