En vacker programförklaring inför 2013

Hittade den här fina Declaration of Intention via Etsy, och den inspirerade mig. Den är handskriven av Emily McDowell och kan köpas som väggaffisch.

il_570xN.407988335_rfhoFunderade ett litet tag, och så här blev min variant:

This year I will be at peace.

I will let go of my need for external praise

and embrace my own freedom of creativity

I will honor my inner voice

and love my family.

I will stand up and share my simple life with the world.

Jag lägger märke till att min egenskrivna programförklaring verkar handla mycket om mig själv. Jag inser att den nog bör det, om det jag skrev i förra inlägget ska stämma. Jag vill leva i utveckling och jag vill känna att jag bidrar – för att orka det behöver jag planera in egen tid, både för vila, familj och egen kreativitet. Jag behöver känna att det räcker; att mitt enkla liv duger lagom gott att dela med världen, när världen då och då dyker in i mitt liv. Ingen prestationsångest, bara ett lugnt välkomnande och en vilja att endast svara upp mot egna krav. Krav som är små, men kanske svåra: att lyssna till vad jag vill och vad jag behöver.

4 responses to “En vacker programförklaring inför 2013

  1. Så fint Linda! Jag tror jag ska härma dig 🙂 Stora kramar!

  2. Vad kul, Pia, gör det! Kram tillbaks!

  3. Pingback: Cirkeln är sluten | Trotsig Frizon

  4. Pingback: Ledord 2015 | Trotsig Frizon

Kommentera

