Profilfotografering

Galleri Gagfi kan man använda till så mycket. Tillsammans med två partners in crime planerar jag något som kan resultera i en utställning där under hösten. Och som har resulterat i en webbsida som har premiär i morgon, söndag.

www.letraspace.com 

I torsdags hade vi sushilunch och profilfotograferade varandra i Gagfiateljén. Det är ju så – man kan göra det mesta själv med friskt mod, gott humör och envis omsorg om resultatet medelst omtagningar och gissningar gällande skärpedjup. Även om jag gärna anlitar ett proffs för mina foton (till exempel Pia och Dennis of Kammebornia – ja, de kan få ta mina författarbilder med sagokänsla, när jag är redo – vilket förmodligen blir ungefär när jag blir 75 år, men so what) när jag är rik nog, så kan man inte alltid investera så mycket i de första stegen på något som är roligt, och som man måste ha fokus på roligt, inte pengar, för att det ska bli av.

Så här såg det ut:

porträtt av fotograf underifrån

fotografering

Ingen av oss ville egentligen vara med på bild, men alla ville vi hålla i våra kameror. Det gick ändå rätt bra till slut, tack vare kreativa vänner, en vit gammalfin väggpanel och fönsterljus som silade in från vänster. (Alltså, nej, det är inte bilden av mig som finns här ovan som vi använder …)

Det är så roligt att göra något praktiskt igen! Ja, det känns praktiskt, även om jag inte de facto skapar något annat än webbsida, marknadsföring, texter och kringarbete. För det handlar trots allt om ett slags fysiska produkter som jag får följa från idé och skapande till lansering. Du följer väl med och kikar in på Letraspace-sajten framöver för att se hur vi utvecklas? Kul!

One response to “Profilfotografering

  1. Åh, vad spännande Linda! Och vilken ära det vore att få plåta författarporträtt av dig! Nu måste jag gå in på hemsidan och kolla! Kram!

Kommentera

