Det är klart att det tar tid

… att bygga upp en ny sajt från grunden, med gott om sidträffar och färdiga produkter och allt som jag önskar att den ska omfatta. När man börjar från noll. Eller – inte riktigt noll, utan med två goda vänner, två tomma händer och en dator med internetuppkoppling.

Och vännerna har skrivverktyg. Och tillsammans har man kärlek till bokstäver.

Det har gått två veckor sedan vi skrev vårt första ord för www.letraspace.com. Många av våra närmaste vänner har säkert varit ute och tittat på vår sida – men kommer de att orka hänga i och rösta varje tisdag, så här i början? Rösterna betyder mycket för oss, eftersom det är lättare att ta sig tid och skapa ett ord i veckan, lättare att lära sig att utvecklas, när man får respons. Och så behöver vi förstås få dit fler …

Arch1

Arch2

Varje litet steg tar tid. Idag startade jag ett twitterkonto för Letraspace. Som Trotsiglinda finns jag på twitter sedan 2006 och har en brokig skara kontakter, många med intressen som liknar mina, men troligen inte så många som är direkt intresserade av kalligrafi och lettering-konst. För att nå ut till nya personer känns det rätt att twittra på engelska. Jag har just nu en (1) följare. Det är jag själv (trotsiglinda). (… och ja, jag vill ju inte tjata, men gå gärna in och följ …)

Men det är förstås roligt att bygga upp något helt nytt från grunden. Se hur långt vi kan komma. Det kräver tålamod och tid, och det finns ju inte heltidskraft att lägga ner på ett roligt sidoprojekt som är en bisyssla, men än så länge tar jag det bit för bit. Tänker mig att jag ska skriva två inlägg i veckan, utöver word- och battle-poster (om du inte förstår vad jag pratar om nu, så gå direkt till sajten).

Men är ibland trött och funderar – hm, jag får inte ägna så mycket tid åt det här, vad händer då med mitt bokskrivande (=ingenting). Samtidigt är det ju så att kreativitet förlöser kreativitet. Nu när jag skriver varje dag på 365 days of storylog skriver jag det mesta med högre tempo och lägre tröskel än i perioder då jag inte skriver regelbundet. Vi får se hur länge jag orkar skriva där – kanske byter jag och börjar göra mina varjedagsinlägg på Letraspace i stället. Vill gärna ha fler besökare, färdiga produkter, mer energi. Det gäller väl att inte splittra sig för mycket. Jag har ju företaget också. Och allt annat. Min plan är att se till att det jag gör är kul och fungerar långsiktigt.  Wish me luck.

Foton: produktidéer från Letraspace, battle #A, ord Architect, tagna av mig.

Kommentera

