Street art med rådjur och andra typer

En sak som jag saknar, nu när jag sitter hemma och jobbar, är förra höst-vinterns promenader på Söder. När jag satt vid Hornstull tog jag ofta promenader åt olika håll under lunchrasterna.

Nyss hittade jag flera inspirerande exempel på street art, både avsiktlig och kanske oavsiktlig, bland mina mobilfoton från den tiden. De har säkert varit med på mitt Instagram, men jag lägger ut dem ändå, för jag gillar dem.

12 street1Rådjur. Jag tycker att husen, putsen, fasaderna bidrar till den känsla av trivsel jag känner på Söder, också. Tillsammans med konst, som smyger sig in.12 street2Monster. Plötsligt satt han bara där och stirrade på mig. Så söt, i betongen.12 street3Jamen, precis sådär är det ju. Heja, humörkaos!

Som sagt, saknar Söder. Men just nu har jag i alla fall en alldeles nysläppt företagswebbsida, med mer bildbaserad form än jag någonsin har haft. Det är också lite kul. Kika gärna in på www.trotsig.se!

Kommentera

