Vackert berättande

Dagens inlägg blir några sidor ur en bok som imponerade stort på mig nyligen. Jag har hört sägas att barnboken Hugo Cabret av Brian Selznick skulle vara en läsupplevelse. Jag hade inte riktigt förstått varför. När jag hittade boken på biblioteket tänkte jag att den var tjockare än jag hade väntat mig.

Hugo Cabret

Jag hade inte sett filmen, men jag läste att boken vävde in delar av den rörliga filmens historia tillsammans med en stor mängd fantasi. Vad jag inte hade väntat mig var att stora partier i boken var blyertstecknade bilder.

ManEyeHugoBilderna täckte hela sidor, hela uppslag, och förde berättandet framåt ordlöst. Det var så vackert. Och fungerade så bra. Roligt att det går att göra sådana böcker!

#9

Kommentera

