Kallocain på öppet arkiv

Vi avbryter skrivandet för ett viktigt meddelande hittat via Twitter.

Kallocain tweetHar inte hunnit se den än, men eftersom boken Kallocain av Karin Boye var en god läsupplevelse förväntar jag mig kvalitetsfilm. Kallocain visas alltså i två delar på Öppet arkiv, inspelat 1981, med Sven Wollter som Leo Kall, Helena Brodin som hans fru Linda, och jag ser bland annat fram emot att se Per Oscarsson i rollen som Försöksperson 135.

Dessutom känner jag att min kropp behöver lite helgledighet, i stället för skrivande just nu. Så skrivandet blev kort, och kort är också bra.

# 15

2 responses to “Kallocain på öppet arkiv

  1. Ooh… Har du hunnit titta än? Jag kan ju inte se Öppet arkiv hemifrån utlandet, men besöker ju Sverige i helgen, så är det inte enormt många timmar kanske…?

    (Senast jag var i Falun hetsplöjde jag Fröken Frimans krig – med stor behållning, fast liiiite mastigt var det allt att se hela serien på två kvällar…!)

  2. Inte hunnit titta än. Det blev visst något dygns stillestånd i skrivandet också, tror att jag behöver en liten paus nu… =)

Kommentera

